Uw rekening van Infomedics
Bent u bij een zorgaanbieder van onze praktijk geweest, bijvoorbeeld een tandarts? Dan krijgt u een rekening van ”INFOMEDICS”. “INFOMEDICS” regelt de financiële afhandeling voor onze praktijk. Wij als praktijk en “INFOMEDICS” als dienstverlener helpen u graag bij het bekijken, begrijpen en betalen van uw rekeningen.
Kunt u de rekening nu niet betalen? U kunt dan zonder extra kosten uitstel van betaling of een betalingsregeling aanvragen bij “INFOMEDICS”.
Ook is het altijd mogelijk om direct na de behandeling de declaratie van de praktijk per kas te betalen. U ontvangt uiteraard na betaling per kas geen factuur meer van “INFOMEDICS”. U ontvangt uiteraard wel een betalingsbewijs en een factuur die U zelf eventueel kunt declareren bij uw zorgverzekeraar.
Per kas betalen kan in onze praktijk op twee manieren:
- Per pintransactie. Pin apparaat is aanwezig aan de balie. U ontvangt een betalingsbewijs en factuur voor uw zorgverzekeraar.
- Door middel van contante betaling; U ontvangt een betalingsbewijs en factuur voor uw zorgverzekeraar.
Vergoeding van uw zorgverzekeraar
Controle op vergoeding
Voordat “INFOMEDICS” u een rekening stuurt, controleert “INFOMEDICS” meestal eerst bij uw zorgverzekeraar of u recht heeft op een vergoeding. Er zijn 3 mogelijkheden:
- Uw zorgverzekeraar vergoedt alles; u krijgt geen rekening van “INFOMEDICS”.
- Uw zorgverzekeraar vergoedt een deel van uw behandelingen; u krijgt een rekening voor het bedrag dat niet vergoed wordt. Dit bedrag betaalt u aan “INFOMEDICS”.
- Uw zorgverzekeraar vergoedt niets; u krijgt een rekening voor het volledige bedrag. Dit bedrag betaalt u aan “INFOMEDICS”.
Op uw rekening die u ontvangt van “INFOMEDICS” staat of u vergoeding heeft gekregen van uw zorgverzekeraar en hoeveel.
De rekening zelf declareren
Soms mogen we niet controleren op een vergoeding, omdat we dit hebben afgesproken met uw zorgaanbieder. U kunt de rekening dan zelf declareren bij uw zorgverzekeraar.
Onze betaalvoorwaarden
Originele rekening
“INFOMEDICS” stuurt namens onze praktijk altijd eerst een originele rekening. Onze praktijk heeft doorgegeven hoe “INFOMEDICS” dat moet doen namens onze praktijk: een digitale rekening per e-mail of een papieren rekening met de post. U heeft 30 dagen de tijd om de rekening te betalen.
Lees hier de "Betalingsvoorwaarden op de behandelingsovereenkomst" die wij hanteren
Aanmaning
Bent u vergeten te betalen? Na 30 dagen stuurt “INFOMEDICS” een aanmaning. We vragen u dan om het bedrag binnen 14 dagen te betalen.
Tweede aanmaning met incassokosten
Als we het bedrag van de aanmaning niet binnen 14 dagen hebben ontvangen, stuurt “INFOMEDICS” een tweede aanmaning met incassokosten.
Overdracht aan het CMIB
Betaalt u de tweede aanmaning niet op tijd? Dan stuurt “INFOMEDICS” de rekening meestal naar het Centraal Medisch Incassobureau (CMIB). Het CMIB stuurt u dan een sommatie. Soms kiest de praktijk voor een andere aanpak. In deze gevallen geeft “INFOMEDICS” de vordering terug aan tandartsenpraktijk R.C.M.van Gorp.