Spoedgevallen

Spoedgevallendienst en klachtenindexatie

Indien de praktijk gesloten is kunt u telefonisch contact opnemen via tel.013-5425242. U wordt dan verder doorverwezen. Uitsluitend voor zeer spoedeisende hulp die absoluut niet tot de volgende dag (of maandag) 8.00 uur kan wachten, telefoon 0900-9990909. Het 0900-9990909 nummer is het tandartsenhulpnummer van de tandartsenkring Tilburg.

Houd u pen en papier bij de hand voor het noteren van de gegevens van de dienstdoende tandarts.

Spoedgevallen. Als er iets met uw tanden gebeurt wilt u natuurlijk snel geholpen worden. Om dat mogelijk te maken is het belangrijk dat u kunt inschatten wanneer werkelijk spoed geboden is.
Wij proberen alle pijnklachten op de dag van melding voor u op te lossen. Wij verzoeken u wel om vroeg in de ochtend (vanaf 8.00 uur)melding van uw pijnklacht te maken zodat wij tijd voor u kunnen reserveren.

Mocht de praktijk onverhoopt gesloten zijn en uw klacht is werkelijk spoedeisend, dan belt u het tandarts spoednummer 0900-9990909 voor een vervangende tandarts. Bij niet direct spoedeisende hulp kunt u ons de volgende dag (of maandag)vanaf 8.00 uur weer telefonisch bereiken.

Hieronder heeft u een schema om uw klacht vooraf te beoordelen:

Uitgevallen vulling voortanden of stukje eraf waardoor een esthetisch probleem is ontstaan
Wij proberen u dezelfde dag te helpen als u zich tijdig bij ons meldt.

Uitgevallen vulling kiezen of stukje eraf

Forse pijn

Matige pijn

Kunt u eventueel met Paracetamol of Finimal onderdrukken, neemt u snel telefonisch contact met ons op voor het maken van een afspraak.

Zwelling tandvlees met pijn

Wij proberen u dezelfde dag te helpen.

Zwelling tandvlees zonder pijn

Neemt u snel telefonisch contact met ons op voor het maken van een afspraak binnen enkele dagen.

Breuk prothese

Als u zich voor 9.30 uur bij ons meldt dan kunnen wij uw gebit vrijwel altijd dezelfde dag nog repareren. De prothese is dan na 13.00 uur of voor 16.30 uur gerepareerd.

Ongeluk met uitgeslagen voortand of verplaatste tanden

Wij willen u binnen anderhalf uur zien en helpen. Neemt u direct telefonisch contact met ons op zodat wij direct voor u (bijna altijd meteen)een afspraak met u kunnen maken.

Nabloedingen langer dan een halve dag

Meldt u zich telefonisch bij ons, u kunt vervolgens direct komen. Nabloedingen langer dan een halve dag moeten snel door ons worden gezien.

Uitgevallen noodkroon of tijdelijke brug

Graag direct telefonisch melden zodat wij het spoedeisende karakter in overleg met u kunnen bepalen.

Loszittend onderdeel van de beugel

Neemt u eerst contact op met uw behandelende orthodontist. Bent u in onze praktijk in behandeling voor orthdontie, dan graag telefonisch contact voor overleg over het eventuele spoedeisende karakter van de klacht.